یکشنبه ٣٠ تیر ١٣٩٨

 

دانشکده علوم پایه در سال 1371 با پذیرش دانشجو در دو رشته دبیری زیست شناسی و دبیری ریاضی فعالیت خود را آغاز نموده است.

اکنون دانشکده علوم پايه از چهار گروه زیست شناسی (شامل سه بخش علوم جانوری، علوم گیاهی و بیوشیمی)، ژنتیک، فیزیک (شامل سه بخش حالت جامد ، اتمی -مولکولی و هسته ای – ذرات بنیادی) و شیمی (شامل دو بخش آلی و تجزیه) شکیل شده است.

 

در سال 1394  حدود 820  دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل بوده اند.

24  دانشجو در مقطع دکتری،

296  دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد

و بيش از 500  دانشجو در مقطع کارشناسی.

 

امکانات و آزمایشگاه های این دانشکده عبارتند از:

آزمایشگاه تحقیقاتی دانشکده علوم،

آزمایشگاه شیمی،

آزمایشگاه های گیاهشناسی،

هرباریوم،

آزمایشگاه ژنتیک وبیوتکنولوژی،

آزمایشگاه جانورشناسي

موزه جانورشناسی،

آزمایشگاه بیوشیمی

آزمایشگاه های فیزیک.

 

 

مقاطع و گرایش های تحصیلی دانشکده علوم پایه به شرح زیر می باشد.

نام گروه

نام گرایش و مقاطع تحصیلی

زیست شناسی

کارشناسی زیست شناسی عمومی

کارشناسی زیست شناسی علوم گیاهی

کارشناسی زیست شناسی علوم جانوری

کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی فیزیولوژی گیاهی

کارشناسی ارشد علوم جانوری (گرایش بیوسیستماتیک جانوری)

کارشناسی ارشد فیزیولوژی جانوری

کارشناسی ارشد سیستماتیک اکولوژی

کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی بیوشیمی

ژنتیک

کارشناسی و کارشناسی ارشد ژنتیک

کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی

شیمی

کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی شیمی تجزیه

کارشناسی ارشد شیمی (آلی پلیمر)

فیزیک

کارشناسی فیزیک

کارشناسی ارشد فیزیک اتمی - مولوکولی

کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی فیزیک حالت جامد

کارشناسی ارشد فیزیک هسته ای

 

 

ماموريت دانشکده علوم پایه

علوم پایه زیر ساخت نرم افزاري و سخت افزاري براي توسعه است و به مثابه  "گنجینه ای" جهت "پشتوانه هزینه کردها" ست، لذا، مهم ترین مأموریت دانشکده علوم پایه در قلمروهای آموزشی، پژوهشی و فناوری به شرح ذیل است:

1- پرورش نیروی انسانی متخصص ، متعهد ، نوآور و کارآفرین در حوزه علوم پایه بارویکرد اقتدار علمی و اقتصادی کشور.

2- ایجا شرایط لازم جهت نیل به اقتدار اقتصادی کشور از طریق تولید علم نافع.

3- نقش آفرینی مؤثر در تولید علم و فناوری کمال آفرین، اقتدار آفرین، ثروت آفرین و هماهنگ با محیط زیست متناسب با اولویت ها، نیازها و مزیت های نسبی کشور منعکس شده در اسناد بالا دستی منجمله نقشه جامع علمی کشور.

 

اهداف:

1- ژرف نگری و توسعه آموزشی های تخصصی مبتنی بر خلاقیت ، نوآوری و اقتدار آفرینی جهت ارتقاء کیفیت فارغ التحصیلان در کلیته مقاطع تحصیلی.

2- تعامل فعال و مؤثر منطقه ای، ملی و بین المللی در راستای تبادل دانشجو، فرصت های مطالعاتی و اجرای طرح های پژوهشی.

3- پرورش و توانمند سازی دانشجویان مبتنی بر مبنای ارزش های بنیادین" نقشه جامع علمی کشور" در راستای دستیابی به مرزهای دانش ، نوآوری و خطر پذیری در علم، تولید و انتقال فناوری ( های) نوین.

4- مشارکت فعال در تولید علم و فناوری در سپهر جهانی .

5- جامعه محور نمودن علوم پایه.

6- ارتقاء سطح کارآمدی و کیفیت بروندادهای علمی.

7- دستیابی به نشان های ملی و بین المللی در عرصه علوم و فناوری.

 

 






کلیه حقوق سایت برای دانشگاه شهرکرد محفوظ است