جمعه ١٦ خرداد ١٣٩٩

تعداد بازدید: ١٠٩
 
معاونت فرهنگی و اجتماعی

فراخوان ارسال آثار پنجمین جایزه فیروزه

کد اطلاعیه: ٢١٥٤
تاریخ اطلاعیه: ٢٣ آذر ١٣٩٨ ساعت ٩:٣٨


فراخوان ارسال آثار پنجمين جايزه فيروزه
دبيرخانه پنجمين جايزه فيروزه از طراحان، ايده پردازان وتوليدکنندگان اسباب بازی،، عروسک، نوشت افزار و هدايای فرهنگی دعوت می کند تا آثار خود را به دبيرخانه جايزه ارسال و در سامانه اطلاعات آثار خود را ثبت کنند.
اختتاميه پنجمين جايزه فيروزه ۲۹ دی ١٣٩٨ در فرهنگستان هنر برگزارخواهد شد. نمايشگاه آثار منتخب و وارد شده به جايزه در فضايی مناسب برای تعامل و همکاری و فرصتی برای گفتگو و عرضه آثار در بخش نمايشگاهی فرهنگستان هنر در روزهای ۲۶ الی ۲۹ دی برگزار می شود.
جامعه هدف اين جايزه خانواده، کودکان و فعالان حوزه فرهنگ هستند.
دبيرخانه جايزه فيروزه با توجه به شرايط خاص اقتصادی کشور، و تاکيد بر توليد ملی، توجه ويژه به توليدکنندگان داخلی و ضرورت حمايت از کالای ايرانی و نيز توجه به مولفه های فرهنگی ايرانی اسلامی درکالاهای مصرفی را در دستور کار قرار داده اند. 

آثاری که در اين گروه به دبيرخانه ارسال خواهد شد بايد توليد داخلی باشند و تاکيد ويژه بر مولفه های فرهنگی ايرانی اسلامی با کارکرد درست و موثر داشته باشند، صرفا توليد داخلی ملاک قياس برای اين جايزه محسوب نمی شود بلکه به کارگيری درست ارزش ها و مولفه های فرهنگی ايرانی اسلامی درالويت است.

اعلام نتيجه ۲۹ دی ١٣٩٨ همزمان با برگزاری جشنواره جايزه فيروزه اعلام شده است.

علاقه مندان برای آگاهی بيشتر در مورد شرايط و چگونگی ثبت نام می توانند به پايگاه خبری دبيرخانه جايزه فيروزه به نشانی  Jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir  مراجعه کنند و در صورت نياز با تلفن دبيرخانه به شماره ۰۲۱۸۸۳۱۸۶۵۵ تماس بگيرند.

بخش های رقابتی جايزه فيروزه:
- اسباب بازی و عروسک؛ بازی، اسباب بازی و عروسک به عنوان نمادی فرهنگی؛ کارکردی آموزشی، سرگرمی و ارزشی دارد که بر شکل گيری نسل جوان که سازنده جامعه آينده هستند تاثير مشهودی دارد. ازاين رو جايزه فيروزه، توجه ويژه به مولفه های فرهنگی ايرانی اسلامی در طراحی و توليد اين آثار دارد. آثاری که در اين گروه به دبيرخانه ارسال خواهد شد بايد توليد داخلی باشند و تاکيد ويژه بر مولفه های فرهنگی ايرانی اسلامی با کارکرد درست و موثرداشته باشند، صرفا توليد داخلی ملاک قياس برای اين جايزه محسوب نمی شود بلکه به کارگيری درست ارزش ها و مولفه های فرهنگی ايرانی اسلامی در الويت است.
- نوشت افزار و لوازم التحرير؛ گروهی از ابزارهايی است که برای نوشتن، ترسيم و يا نقاشی کردن کاربرد دارند. اين ابزارها دارای وجه رسانهای هستند و معمولا حاوی تصاوير، نقوش ونمادهايی هستند که علاوه بر جنبه زيبايی شناختی آن دارای پيامها و معناهای ارزشی و فرهنگی هم می باشند. به کارگيری درست تصاوير و پيام های حاوی مولفه های فرهنگی ايرانی اسلامی درالويت است.
- هدايای فرهنگی، کالايی قابل عرضه و دارای قيمت، محتوا ومعناست. اين کالاها در بازار موجود هستند و خريد و فروش میشوند. کالاهای فرهنگی لزوما داری محتواست يعنی شامل مولفه هايی از فرهنگ، هنر، آداب و رسوم، باورها و آيين های ايرانی اسلامی است که ريشه و توسعه آنها در ارتباط با فرهنگ محلی و بومی
است. اين کالاها دارای اصالت هستند يعنی هريک از مولفه های فرهنگی ارائه شده در کالا بايد به صحت و درستی ارائه شوند چراکه اين کالاها مروج مولفه های فرهنگی هستند و رسالت آنها علاوه بر ترويج اين مولفه ها، حفاظت از صحت و درستی آنها در ترويج است.
استارتاپ ها و ايده های نو در جهت تجاری سازی کالاهای فرهنگی،در اين جايزه، برای بالا بردن کيفيت طراحی محصولات و خلق ايده های نو بر مبنای گنجينه ارزشهای فرهنگی ايرانی اسلامی، ازايده های نو خلاق جهت ورود به بازار استقبال می شود و اين ايده ها در دو بخش بالغ و آغازين مورد ارزيابی و حمايت و معرفی
قرار خواهند گرفت. هدف از اين بخش در جايزه فيروزه، خلاقيت درارائه کالا به بازار مصرف، شيوه های نو در بازار پردازی و رصدنياز مشتری، بالا بردن قدرت رقابتی در جهت صدور کالای ساخت داخل و به دست آوردن سهم بالاتر در تجارت جهانی به واسطه عرضه کالاهای بومی با ارزش های ملی است.

 







کلیه حقوق سایت برای دانشگاه شهرکرد محفوظ است