بخش خدمات و پشتیبانی و نگهداری
هدف این بخش ارائه خدمات جاری فناوری اطلاعات و ارتباطات و نگهداری سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه می باشد.
رئوس وظایف مربوطه این قسمت بشرح زیر می باشد
-
رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
-
تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه
-
نگهداری و مدیریت شبکه
-
بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
-
پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از کلاسهای مجهز به دیتا پروژکتور و اسمارت برد
-
نگهداری و حفظ ارتباطات شبکه با دانشگاه جامع و ارجاع اشکالات مربوطه، به دانشگاه جامع
-
پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه و واحد ها
-
پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه و مراکز شامل ( اتوماسیون اداری چارگون ، نرم افزارهای آموزش، وب سایت، حضور و غیاب، حسابداری حقوق و دستمزد و ....)
-
خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
-
انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
-
مشاوره در زمینه IT و راهنمایی و همکاری با مدیران ، کارمندان و دانشجویان در انتخاب نرم افزارهای موجود ،سخت افزار و بانکهای اطلاعاتی و سایر منابع مورد نیاز جهت رفع نیازمندیها
-
بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
-
نصب ، تنظیم و تغییر نرم افزارهای، شبکه ها ، بانکهای اطاعاتی و سایر سیستمها
-
همکاری در بررسی نیازمندیها و ارزیابی خریدهای بالقوه جهت سازگاری با سیستمهای موجود
-
بررسی و انعقاد قراردادهای نگهداری و پشتیبانی موجود با نظارت فنی